+ 421 911 381 251 milcik@seotrends.sk

Akú silu a dosah majú kampane Google Ads?

mar 13, 2023 | PPC reklama

Viete kde všade sa môžu Google ads reklamy zobrazovať? Vedeli ste, že keď budete mať ambíciu stať sa jednotkou na trhu, tak je to možné, aj keď o vás ešte nikto nepočul? Google Ads vám ponúka tieto možnosti zobrazenia reklamy…

Vyhľadávacie kampane Google Ads

Vyhľadávacia sieť Google najlepšie si ju spojíte s tým, čo robíte každý deň. Otvoríte prehliadač webových stránok (akýkoľvek) a zadáte do vyhľadávača slovo alebo slová (kľúčové slovo) na základe ktorého vám prehliadač ponúkne najlepšiu odpoveď na Váš dopyt. Môže to byť časť textu, obrázok, video alebo najčastejšie si vyhľadávania spájame s relevantnými webovými stránkami. Teda všetky stránky na internete (sieť stránok) a ich obsah vám je dispozícii ako odpoveď na Vaše hľadanie.

Kde všade sa môžu zobrazovať reklamy vo vyhľadávacej sieti Google?

Po zadaní kľúčového slova sa môžu reklamy ako výsledok vyhľadávania zobraziť :

  • nad alebo pod výsledkami vyhľadávania
  • v Google play (zobrazovanie reklamy v aplikáciách na mobilných telefónoch)
  • na karte Nákupy
  • v obrázkoch Google
  • v mapách Google Maps
  • aplikácia Google Maps
  • na Partnerských weboch Google
  • reklamy vo vyhľadávacej sieti viete rozšíriť do obsahovej siete

Aké typy reklám vo vyhľadávacej sieti môžete použiť?

Najbežnejšími reklamami vo vyhľadávacej sieti s ktorým sa môže stretnúť sú:

  • textové reklamy (najjednoduchší typ)
  • dynamické reklamy (dynamicky si vyberajú obsah z vášho webu)
  • responzívne reklamy (intuitívne pracujú so zadanými nadpismi a popismi)
  • reklamy len na volanie (v hlavnej úlohe telefónne číslo)

Ďalším typom reklám sú:

  • Nákupné reklamy (zobrazujú výrobky)
  • Obsahové reklamy a video reklamy v Partnerskej sieti webov

Doplnkom sú rozšírenia reklám, ktoré dokážu vylepšiť vašu reklamu sú to napríklad rozšírenia o odkazy na podstránky, rozšírenie o ceny, logo, informácie o firme, rôzne popisy, či promo akcie.

Obsahové kampane Google Ads

Oproti vyhľadávacej sieti, kde častokrát dominuje text, je dominantnou zložkou reklám v obsahovej sieti obrázok alebo video. Kampane obsahovej siete sa zobrazujú na weboch, v aplikáciách, Youtube a v Gmail. V týchto kampaniach sa detailne pracuje s publikom, ktoré má aj reálny záujem o vaše produkty alebo služby. Častokrát sa tento typ reklám využíva na remarketing, teda na spätné oslovenie návštevníkov vašich stránok. Špecifikáciou návštevníkov vašich webových stránok, môžete cielene osloviť ľudí, ktorí nedokončili nákup.

Ako pracuje Obsahová sieť Google s publikom?

Výhodou obsahovej siete sú segmenty publika. Segmenty publika je v samej podstate definícia kľúčových vlastností vášho ideálneho zákazníka. Môžete s publikom pracovať tak, že ho najprv budete pozorovať a následne zacielite na najvhodnejšiu skupinu. Kritériá sú napríklad vek, pohlavie, nákupné úmysly alebo koníčky. Druhou možnosťou je automatické cielenie. Ideálnym cieľom je získanie, čo najväčšieho počtu konverzií.

Responzívne obsahové reklamy

Výhodou týchto reklám je, že pokiaľ nahráte dostatočný počet obrázkov v predpísaných veľkostiach, tak systém si automaticky prispôsobí vzhľad, veľkosť, formát, na dôvažok pridá text a vyberie najvýkonnejšie kombinácie.

Inteligetné kampane Google Ads

Inteligentné kampane Google ads sú prednastavené pre nových užívateľov, ktorý nepotrebujú expertný režim. Prinesú Vám určite návštevnosť. Výhodou je, že ich nastavíte veľmi jednoducho. Nevýhodou je, že neponúkajú ani zďaleka toľko možností ako expertný režim.

Kampane na aplikácie

Mobilné telefóny sú plné rôznych aplikácií a je viac než nutné ich zviditeľniť. Google Ads má na to vytvorený prispôsobený typ reklám iba pre aplikácie. Miestom, kde je možné reklamu na aplikáciu zobraziť, sú služby Google play, Youtube, Discover vo vyhľadávaní aj v obsahovej sieti. Rozdielom medzi ostatnými kampaňami a kampaňou na aplikácie je, že nie je potrebné riešiť kreatívu, pretože všetko si systém stiahne z vašej aplikácie. Existujú tri typy kampaní na aplikácie: Inštalácia aplikácie, Interakcia s aplikáciou a Predbežná registrácia pre aplikáciu.

Inštalácia aplikácie

Každému je jasné, že konverzia sa rovná inštalácia aplikácie. Ľahko sa povie, ťažšie sa zrealizuje. Tu je veľmi dôležitá analýza krokov pred tým než si zákazník nainštaluje aplikáciu. Trpezlivosť a čiastkové ciele.

Interakcie s aplikáciou

Dalo by sa povedať, že je to taká remarketingová kampaň. Je to pre tých, čo si už aplikáciu nainštalovali a teraz od nich chcete, aby vykonali konkrétne ciele.

Predbežná registrácia pre aplikáciu (len pre Android)

Ideálne pre známejšie herné štúdiá, alebo aplikácie od vybudovaných značiek, pretože sa jedná v samej podstate o predobjednávku.

Kampane Discovery Google Ads

Toto je kampaň, keď chcete konkurencii „odhryznúť z koláča“. Je tu však jedna podmienka. Máte naozaj vysoký rozpočet a tým vysoký, myslím aspoň 200€ na deň. Máte na to? Ak áno, čaká vás masívny nárast konverzií (aj keď nie vždy z tejto kampane) a noví zákazníci ochotní skúšať nové značky. Ak nie, je možné túto kampaň použiť s nízkym rozpočtom ako podpornú alebo remarketingovú kampaň.

Nákupné kampane Google Ads

Nákupné kampane budú čoskoro minulosťou a nahradia ich definitívne od júla 2023 maximálne výkonné kampane. Zmenou sa očakáva nárast konverzie, viac nových zákazníkov, jednoduchšie spravovanie. Mne zmena v lete 2022 poriadne zamotala hlavu, aby som dostal výkon naspäť. Dnes je to v poriadku. Zmena je život.

Videokampane Google Ads

Videokampane znamenajú v našich končinách predovšetkým Youtube. Z môjho pohľadu a trendov je video najlepším typom reklamy na budovanie povedomia značky. Veď si zoberte takú televíziu, všetci svorne tvrdíme, že reklamu nepozeráme, no investície do nej sú naďalej masívne, takže či chceme alebo nechceme, aj tak sa jej nevyhneme. (najmä pri športových prenosoch) Videokampaň berte ako lacnejšiu alternatívu.

Formáty videokampane:

  • Preskočiteľné reklamy in-stream – 5 sekúnd a môžete preskočiť, zobrazujú sa pred, počas alebo po sledovanom videu
  • Nepreskočiteľné reklamy in-stream – 15 sekúnd, bez možnosti preskočenia
  • Mikrospoty – 6 sekúnd, krátky formát reklám, bez možnosti preskočenia
  • Videoreklamy in-feed – len na Youtube, na miestach mimo videa, rôzna veľkosť
  • Reklamy out-stream – len na mobile a tablete

Jedinou nevýhodou je, že je potrebné pripraviť vhodné video.

Miestne lokálne kampane

Rovnako ako nákupné kampane nahradia lokálnu kampaň maximálne výkonné kampane. Lokálna kampaň pomáha osloviť zákazníkov vo vašom najbližšom okolí. Buď prepojíte svoj Google firemný profil, alebo vyberiete adresy affiliate partnerov. Reklamy sa zobrazujú vo vyhľadávacej sieti Google, obsahovej sieti Google, Mapy Google, Gmail a YouTube.

Kampane na hotely

Nájdete si integračného partnera pre vaše ubytovacie zariadenie, ktorý vás prevedie technickým nastavením alebo to môžete skúsiť svojpomocne, ale musíte naplniť podmienky. Nie je to ťažké, len to môže byť zdĺhavejší proces.

Kampane na volanie

Hlavnou výhodou je, že stačí jedno kliknutie a zákazník vám volá na vopred stanovené telefónne číslo. Teda sa jedná o reklamy na mobilných zariadeniach. Jednoduché, ľahké a účinné.

Maximálne výkonné kampane – Pmax – Performance Max

Pokiaľ sa neobmedzujete na jeden kanál zobrazovania reklám, tak táto kampaň je povinná jazda. E-shop sa bez tejto kampane nezaobíde. Automatizácia, strojové učenie, zjednodušenie správy kampaní. Zaručene prináša najviac konverzií – nákupov. Optimalizuje sa 8 týždňov. Prináša reálnu návratnosť, ale zabudnite na šetrenie. Buď do toho idete alebo nie.

Čo na to potrebujete:

  • Založený Google Merchant center, aby ste mohli zobrazovať konkrétne výrobky
  • Obrázky vo formáte 1200x1200px a 1200x628px, minimálne jeden a jeden formát
  • Napísať texty – nadpisy a opisy
  • Odporúčam riešiť pomocné kampane, nech máte lepšiu návratnosť
  • A v neposlednom rade peniaze a trpezlivosť

Google venuje tejto kampani najväčšiu pozornosť a ja vám môžem potvrdiť, že je to najväčšie zviera v džungli reklamy!

Share This