Akú silu a dosah majú PPC kampane Google Ads?
Viete kde všade sa môžu Google ads PPC reklamy (pay per click reklama – plať za klik pozn.) zobrazovať? Vedeli ste, že keď budete mať ambíciu stať sa jednotkou na trhu, tak je to možné, aj keď o vás ešte nikto nepočul? Google Ads vám ponúka tieto možnosti zobrazenia reklamy…
Vyhľadávacie PPC kampane v účte Google Ads
Vyhľadávacia sieť Google najlepšie si ju spojíte s tým, čo robíte každý deň. Otvoríte prehliadač webových stránok (akýkoľvek) a zadáte do vyhľadávača slovo alebo slová (kľúčové slovo) na základe ktorého vám prehliadač ponúkne najlepšiu odpoveď na Váš dopyt. Môže to byť časť textu, obrázok, video alebo najčastejšie si vyhľadávania spájame s relevantnými webovými stránkami. Teda všetky stránky na internete (sieť stránok) a ich obsah vám je dispozícii ako odpoveď na Vaše hľadanie.
Kde všade sa môžu zobrazovať PPC reklamy vo vyhľadávacej sieti?
Po zadaní kľúčového slova sa môžu reklamy ako výsledok vyhľadávania zobraziť :
- nad alebo pod výsledkami vyhľadávania
- v Google play (zobrazovanie reklamy v aplikáciách na mobilných telefónoch)
- na karte Nákupy
- v obrázkoch Google
- v mapách Google Maps
- aplikácia Google Maps
- na Partnerských weboch Google
- reklamy vo vyhľadávacej sieti viete rozšíriť do obsahovej siete
Aké typy PPC reklám vo vyhľadávacej sieti môžete použiť?
Najbežnejšími PPC reklamami vo vyhľadávacej sieti s ktorým sa môže stretnúť sú:
- textové reklamy (najjednoduchší typ)
- dynamické reklamy (dynamicky si vyberajú obsah z vášho webu)
- responzívne reklamy (intuitívne pracujú so zadanými nadpismi a popismi)
- reklamy len na volanie (v hlavnej úlohe telefónne číslo)
Ďalším typom PPC reklám sú:
- Nákupné reklamy (zobrazujú výrobky)
- Obsahové reklamy a video reklamy v Partnerskej sieti webov
Doplnkom sú rozšírenia PPC reklám, ktoré dokážu vylepšiť vašu reklamu sú to napríklad rozšírenia o odkazy na podstránky, rozšírenie o ceny, logo, informácie o firme, rôzne popisy, či promo akcie.
Obsahové PPC kampane Google Ads
Oproti vyhľadávacej sieti, kde častokrát dominuje text, je dominantnou zložkou reklám v obsahovej sieti obrázok alebo video. Kampane obsahovej siete sa zobrazujú na weboch, v aplikáciách, Youtube a v Gmail. V týchto kampaniach sa detailne pracuje s publikom, ktoré má aj reálny záujem o vaše produkty alebo služby. Častokrát sa tento typ reklám využíva na remarketing, teda na spätné oslovenie návštevníkov vašich stránok. Špecifikáciou návštevníkov vašich webových stránok, môžete cielene osloviť ľudí, ktorí nedokončili nákup.
Ako pracuje Obsahová sieť Google s publikom?
Výhodou obsahovej siete sú segmenty publika. Segmenty publika je v samej podstate definícia kľúčových vlastností vášho ideálneho zákazníka. Môžete s publikom pracovať tak, že ho najprv budete pozorovať a následne zacielite na najvhodnejšiu skupinu. Kritériá sú napríklad vek, pohlavie, nákupné úmysly alebo koníčky. Druhou možnosťou je automatické cielenie. Ideálnym cieľom je získanie, čo najväčšieho počtu konverzií.
Responzívne obsahové reklamy
Výhodou týchto reklám je, že pokiaľ nahráte dostatočný počet obrázkov v predpísaných veľkostiach, tak systém si automaticky prispôsobí vzhľad, veľkosť, formát, na dôvažok pridá text a vyberie najvýkonnejšie kombinácie.
Inteligetné PPC kampane Google Ads
Inteligentné kampane Google ads sú prednastavené pre nových užívateľov, ktorý nepotrebujú expertný režim. Prinesú Vám určite návštevnosť. Výhodou je, že ich nastavíte veľmi jednoducho. Nevýhodou je, že neponúkajú ani zďaleka toľko možností ako expertný režim.
PPC Kampane na aplikácie
Mobilné telefóny sú plné rôznych aplikácií a je viac než nutné ich zviditeľniť. Google Ads má na to vytvorený prispôsobený typ reklám iba pre aplikácie. Miestom, kde je možné reklamu na aplikáciu zobraziť, sú služby Google play, Youtube, Discover vo vyhľadávaní aj v obsahovej sieti. Rozdielom medzi ostatnými kampaňami a kampaňou na aplikácie je, že nie je potrebné riešiť kreatívu, pretože všetko si systém stiahne z vašej aplikácie. Existujú tri typy kampaní na aplikácie: Inštalácia aplikácie, Interakcia s aplikáciou a Predbežná registrácia pre aplikáciu.
Inštalácia aplikácie
Každému je jasné, že konverzia sa rovná inštalácia aplikácie. Ľahko sa povie, ťažšie sa zrealizuje. Tu je veľmi dôležitá analýza krokov pred tým než si zákazník nainštaluje aplikáciu. Trpezlivosť a čiastkové ciele.
Interakcie s aplikáciou
Dalo by sa povedať, že je to taká remarketingová kampaň. Je to pre tých, čo si už aplikáciu nainštalovali a teraz od nich chcete, aby vykonali konkrétne ciele.
Predbežná registrácia pre aplikáciu (len pre Android)
Ideálne pre známejšie herné štúdiá, alebo aplikácie od vybudovaných značiek, pretože sa jedná v samej podstate o predobjednávku.
PPC Kampane Discovery Google Ads
Toto je PPC kampaň, keď chcete konkurencii „odhryznúť z koláča“. Je tu však jedna podmienka. Máte naozaj vysoký rozpočet a tým vysoký, myslím aspoň 200€ na deň. Máte na to? Ak áno, čaká vás masívny nárast konverzií (aj keď nie vždy z tejto kampane) a noví zákazníci ochotní skúšať nové značky. Ak nie, je možné túto kampaň použiť s nízkym rozpočtom ako podpornú alebo remarketingovú kampaň.
Nákupné PPC kampane Google Ads
Nákupné PPC kampane budú čoskoro minulosťou a nahradia ich definitívne od júla 2023 maximálne výkonné kampane. Zmenou sa očakáva nárast konverzie, viac nových zákazníkov, jednoduchšie spravovanie. Mne zmena v lete 2022 poriadne zamotala hlavu, aby som dostal výkon naspäť. Dnes je to v poriadku. Zmena je život.
Videokampane Google Ads
Videokampane znamenajú v našich končinách predovšetkým Youtube. Z môjho pohľadu a trendov je video najlepším typom reklamy na budovanie povedomia značky. Veď si zoberte takú televíziu, všetci svorne tvrdíme, že reklamu nepozeráme, no investície do nej sú naďalej masívne, takže či chceme alebo nechceme, aj tak sa jej nevyhneme. (najmä pri športových prenosoch) Videokampaň berte ako lacnejšiu alternatívu.
Formáty videokampane:
- Preskočiteľné reklamy in-stream – 5 sekúnd a môžete preskočiť, zobrazujú sa pred, počas alebo po sledovanom videu
- Nepreskočiteľné reklamy in-stream – 15 sekúnd, bez možnosti preskočenia
- Mikrospoty – 6 sekúnd, krátky formát reklám, bez možnosti preskočenia
- Videoreklamy in-feed – len na Youtube, na miestach mimo videa, rôzna veľkosť
- Reklamy out-stream – len na mobile a tablete
Jedinou nevýhodou je, že je potrebné pripraviť vhodné video.
Miestne lokálne PPC kampane
Rovnako ako nákupné kampane nahradia lokálnu kampaň maximálne výkonné kampane. Lokálna kampaň pomáha osloviť zákazníkov vo vašom najbližšom okolí. Buď prepojíte svoj Google firemný profil, alebo vyberiete adresy affiliate partnerov. Reklamy sa zobrazujú vo vyhľadávacej sieti Google, obsahovej sieti Google, Mapy Google, Gmail a YouTube.
PPC Kampane na hotely
Nájdete si integračného partnera pre vaše ubytovacie zariadenie, ktorý vás prevedie technickým nastavením alebo to môžete skúsiť svojpomocne, ale musíte naplniť podmienky. Nie je to ťažké, len to môže byť zdĺhavejší proces.
PPC Kampane na volanie
Hlavnou výhodou je, že stačí jedno kliknutie a zákazník vám volá na vopred stanovené telefónne číslo. Teda sa jedná o reklamy na mobilných zariadeniach. Jednoduché, ľahké a účinné.
Maximálne výkonné PPC kampane – Pmax – Performance Max
Pokiaľ sa neobmedzujete na jeden kanál zobrazovania reklám, tak táto kampaň je povinná jazda. E-shop sa bez tejto kampane nezaobíde. Automatizácia, strojové učenie, zjednodušenie správy kampaní. Zaručene prináša najviac konverzií – nákupov. Optimalizuje sa 8 týždňov. Prináša reálnu návratnosť, ale zabudnite na šetrenie. Buď do toho idete alebo nie.
Čo na to potrebujete:
- Založený Google Merchant center, aby ste mohli zobrazovať konkrétne výrobky
- Obrázky vo formáte 1200x1200px a 1200x628px, minimálne jeden a jeden formát
- Napísať texty – nadpisy a opisy
- Odporúčam riešiť pomocné kampane, nech máte lepšiu návratnosť
- A v neposlednom rade peniaze a trpezlivosť
Google venuje tejto kampani najväčšiu pozornosť a ja vám môžem potvrdiť, že je to najväčšie zviera v džungli reklamy!
Jozef Milčík
PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát
Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.