Nastavenie Google Analytics 4
GA4 nastavím konverziePrečo je nastavenie merania Google Analytics 4 také kľúčové? Keď začnete investovať do reklamy a SEO optimalizácie pre webové prehliadače, stáva sa dôležitým vedieť, či sa uberáte správnym smerom v online marketingu. Niekedy môže byť náročné dosahovať požadované konverzie, a preto je užitočné monitorovať aj mikrokonverzie, ktoré neskôr prispievajú k celkovým konverziám.
Základné nastavenie Google Analytics 4
Google Analytics 4 je bezplatný nástroj od spoločnosti Google (využívate email Gmail, alebo webový prehliadač Google Chrome), ktorý Vám pomáha vyhodnocovať štatistiku, dáta o tom čo robia návštevníci vašich webových stránok.
1
Vytvorenie a nastavenie účtu
2
Vytvorenie automaticky meraných udalostí
3
Vylúčenie internej návštevnosti
4
Vylúčenie nežiadúcich domén
Nastavenie Google Tag Manager
Google tag manager je bezplatný nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje správu všetkých nasadených meraní na vašej webovej stránke. V praxi to vyzerá tak, že sa nasadí jeden kód na vašu webovú stránku a ostatné merania sa už realizujú v Tag manageri bez nutnosti kontaktovať vývojára stránky.
1
Nasadenie prvotného kódu
2
Meranie nákupov alebo vyplnenie formulára
3
Meranie udalostí na mieru
Čo všetko sa dá merať v Google Analytics 4
Možností je naozaj veľa, ale v základe meráme udalosti na webovej stránke a v aplikácii. Príklady merania:
1
Klik na tlačidlo
2
Odoslanie formulára
3
Klik na email
4
Klik na telefónne číslo
5
Kopírovanie textu
6
Hľadanie na stránkach
6
Výkonnosť blogu
7
Inštalovanie aplikácie
9
Update aplikácie
Analyze