+ 421 911 381 251 milcik@seotrends.sk

Nastavenie Google Analytics 4

Nastavenie merania Google Analytics 4

GA4

Prečo je nastavenie merania Google Analytics 4 dôležité? Začnete investovať do reklamy a do optimalizácie pre webové prehliadače, ale ako zistíte, že idete správnou cestou online marketingu? Nie vždy sa podarí získavať konverzie, ktoré si želáte, a preto je dobré sledovať aj mikrokonverzie, kotré budú viesť ku konverziám samotným.

Základné nastavenie Google Analytics 4

Google Analytics 4 je bezplatný nástroj od spoločnosti Google (využívate email Gmail, alebo webový prehliadač Google Chrome), ktorý Vám pomáha vyhodnocovať štatistiku, dáta o tom čo robia návštevníci vašich webových stránok.

1

Vytvorenie a nastavenie účtu

2

Vytvorenie automaticky meraných udalostí

3

Vylúčenie internej návštevnosti

4

Vylúčenie nežiadúcich domén

Nastavenie Google Tag Manager

Google tag manager je bezplatný nástroj od spoločnosti Google, ktorý umožňuje správu všetkých nasadených meraní na vašej webovej stránke. V praxi to vyzerá tak, že sa nasadí jeden kód na vašu webovú stránku a ostatné merania sa už realizujú v Tag manageri bez nutnosti kontaktovať vývojára stránky. 

1

Nasadenie prvotného kódu

2

Meranie nákupov alebo vyplnenie formulára

3

Meranie udalostí na mieru

Čo všetko sa dá merať v Google Analytics 4

Možností je naozaj veľa, ale v základe meráme udalosti na webovej stránke a v aplikácii. Príklady merania:

1

Klik na tlačidlo

2

Odoslanie formulára

3

Klik na email

4

Klik na telefónne číslo

5

Kopírovanie textu

6

Hľadanie na stránkach

6

Výkonnosť blogu

7

Inštalovanie aplikácie

9

Update aplikácie

Analyze