Obsahové SEO stratégie E.E.A.T. a YMYL

sep 7, 2023 | Obsahové SEO, SEO - Optimalizácia pre vyhľadávače

Obsahové SEO stratégie E.E.A.T. a Y.M.Y.L. sú v podstate odporučenia ako písať článok na webovej stránke. Môj názor je, že človek by mal písať o témach ktorým rozumie alebo sú jeho koníčkom. Pridanou hodnotou blogov na webových stránkach je a bude emócia. Článok bez odbornej hĺbky, alebo vlastného názoru nenaplní očakávania organickej návštevnosti. Prínos nových myšlienok a osobná skúsenosť to je to čo sa cení.

SEO

Základné vysvetlenie Čo je SEO a prečo ho riešiť nájdete v odkaze a nebude predmetom tohto článku.

Ako sa zapáčiť Google?

Rôzne nadpisy zaručených návodov ako zapáčiť Google vo vyhľadávaní nájdete neúrekom. Nesúhlasím s nimi už len z logickej úvahy, prečo by som sa Google chcel páčiť, keď vyhľadávač u mňa nenakupuje, ale ľudia, zákazníci…

Google historicky zaviedol návod (indíciu) pre autorov ako tvoriť relevantný obsah na webových stránkach E.A.T. (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), teda odbornosť, autoritatívnosť, dôveryhodnosť. K týmto trom pilierom obsahu webovej stránky pridal  ďalšie „E“ pre experience – skúsenosť. Teda dnes sa to píše E.E.A.T..

Osobne som zvedavý ako si Google poradí s masovou tvorbou článkov v podaní „umelej inteligencie“, ktorá je založená na vedomostiach expertov, teda na obsahu ich stránok. Zjavne pridanie ďalšieho „E“ naznačuje akým smerom sa to bude uberať, veď už akú osobnú skúsenosť môže mať v roku 2023 „umelá inteligencia“?

    E.E.A.T.

    E – Expertise – Odbornosť:

    Odbornosť znamená, že máte certifikát, ukončené vzdelanie, titul a vyjadrujete sa k témam vášho oboru. Príkladom môžu byť rôzne návody od právnikov, maliarov, alebo štátnych inštitúcií. Ja by som mohol svoju odbornosť prezentovať prostredníctvom získaných certifikátov, kontinuálneho vzdelávania, alebo písania článkov, ktoré dávajú zmysel.

    A – Authoritativeness – Autoritatívnosť:

    Autoritatívnosť znamená reputáciu vo vašej komunite. Pokiaľ Vás niekto na svojich stránkach cituje ste autorita. Ďalej je ideálne, ak sa za váš článok postaví odborník, prípadne je spoluautorom, teda v prípade, že nie ste sám autorita v obore.

    T – Trustworthiness – Dôveryhodnosť:

    Dôveryhodnosť znamená, že vaša stránka je bezpečná, ste reálna osoba alebo firma, že uvádzate zdroje informácií. Prečo by ste mali veriť mne? Recenzie od zákazníkov sú vizitka. Budovanie zdravého obchodného vzťahu. Postoje a dodržiavanie termínov. To všetko naznačuje aká bude spolupráca.

    E – Experience – Skúsenosť:

    „Je lepšie raz vidieť ako 100-krát počuť“

    Osobná skúsenosť na nezaplatenie. Najlepší príklad je keď hľadáte rôzne testy na spotrebiče, ale uprednostňujete recenzie ľudí, ktorí už tento výrobok kúpili a majú ho doma otestovaný. Ďalším príkladom môže byť názor pediatra (odbornosť) a skúsenosť mamičiek.

      Y.M.Y.L.

      „Your money or Your life“

      Vaše peniaze alebo Váš život

      Jedná sa o terminológiu vytvorenú spoločnosťou Google, ktorý zahŕňa obsah na webových stránkach, ktoré môžu výrazne poškodiť vaše zdravie, zničiť vašu finančnú stabilitu, ohroziť vás alebo vašu rodinu. Y.M.Y.L. priamo súvisí s E.E.A.T. a dotýka sa tém financií, zdravia a aktuálnych správ.

      Dezinformácie nenaplnia E.E.A.T a Google takéto stránky výrazne penalizuje, preto E.E.A.T. dôležité pre Y.M.Y.L..

        Čo sa považuje za Y.M.Y.L. články alebo témy:

        • Na 100% sú varovania evakuačné cesty počas vojny, vyhlásenia vlády pri pandémiách, dávkovanie liekov, hurikány, povodne…
        • Na 50% bežná predpoveď počasia, autonehody, zápchy, že by ste si mali po použití toalety umyť ruky…
        • Ťažko to budú témy ako kto vyhral hokej, najlepší herec, ako migrujú vtáky…

        Obsah článkov podľa SEO odporučenie

        • Snažte sa byť originálny a prinášajte témy, ktoré pomôžu firmám, zákazníkom vyriešiť problém.
        • Uvádzajte zdroje a kto článok napísal, alebo ako článok vznikol
        • Komentár pod článkom od čitateľov výrazne pomôže
        • Sociálne siete
        • Riešte spätné odkazy na vašu stránku, čo na slovensky hovoriacom trhu nemusí byť jednoduché. Ja osobne nevidím logiku v tom, aby na moju slovenskú stránku odkazovali anglicky písané stránky, ale možno mi to niekto vyvráti…
        • Pracujte na obsahovom SEO pravidelne
        • Merajte, porovnávajte sa s konkurenciou (asi bude dobre sa obrátiť v tomto bode na mňa SEO konzultanta)

        Zhrnutie obsahovej SEO stratégie

        Naozaj nezabudnite, že ľudia píšu ľuďom, aj keď už používate AI (umelú inteligenciu). Konfrontujte vaše už vytvorené články s touto SEO stratégiou. Napadá ma, že by pomohlo vytvoriť nejaké otázky, aby ste sa ešte lepšie zorientovali a preto skúsim „zkomponovať“ pár super otázok k obsahovej SEO stratégii. Potom nechám odkaz.

        Zdroj:

        https://static.googleusercontent.com

        https://www.semrush.com/blog

        https://www.seoforjournalism.com

        Jozef Milčík

        Jozef Milčík

        PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát

        Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.

        Sledujte ma na Linkedin:

        Share This