Tvorba PPC reklám a stratégií
Efektívne PPC kampanePPC je skratka „Pay per click“, teda plať za klik a PPC reklama je model reklamy, kde ako inzerent platíte nie za zobrazovanie PPC reklamy, ale keď na ňu niekto klikne. S týmto modelom PPC reklám sa môžete stretnúť pri vyhľadávaní na internete – Google Ads, Microsoft Ads, český Sklik, na sociálnych sieťach – Facebook, Instagram, Linkedin, pri cenových porovnávačoch – Favi, Glami, Biano, Pricemania, Heuréka.
PPC Reklama Google Ads
Platené PPC reklamy v Google Ads majú obrovskú silu už len preto, že Google má viac ako 96% dominantné postavenie na trhu. Google Ads PPC kampane dokážu masívne zobrazovať reklamu určenému publiku a zároveň osloviť spätne zákazníkov, ktorí nedokončili nákup remarketingom. Možnosti zobrazovania reklamy Google Ads nájdete v článku Akú silu a dosah majú PPC kampane Google Ads.
1
Pre koho
PPC reklamy Google Ads sú určené pre všetky typy podnikania, služby, e-shopy, B2B, B2C zákazníkov.
2
Čo potrebujete
Založený Google Ads, Google merchant center pokiaľ máte e-shop, nastavené merania v Analytics 4. Odporúčam venovať pozornosť SEO a analýze kľúčových slov, prípadne si založiť aj Google Search console.
3
Náklady
Minimum je 300€ za mesiac a viac, ináč nebudete mať šancu oproti konkurencii. Realita pre e-shopy je 1000€ – 2000€ v stredne silnom konkurenčnom prostredí.
PPC reklama Facebook, Instagram
PPC reklama na Facebooku je prirodzene prvá voľba všetkých podnikateľov. Je potrebné si uvedomiť, že v prvom rade je to sociálna sieť, teda aj príspevky by mali ladiť. Zobrazujete príspevky len aktívnym užívateľom. Ideálne je ak máte fotky a videá, ktoré sa v podstate tvoria samé. V opačnom prípade sa pripravte, že strávite veľa času tvorbou príspevkov. Sociálne siete musíte milovať, pravidelne komentovať, odpovedať a lajkovať.
1
Pre koho
PPC reklama na Facebooku, alebo Instagrame je určená pre B2C, teda koncových zákazníkov. Častokrát sa najlepšie predávajú produkty a služby každodennej, či pravidelnej potreby. Potraviny, móda, drogéria, kaderníctvo, zubár, autoservis.
2
Čo potrebujete
Založený mať súkromný účet ideálne s históriou, vytvorenú firemnú stránku, Business manager, založený Pixel na merania, reklamný účet, ak máte eshop tak aj obchod.
3
Náklady
Nie je to najlacnejšia PPC reklama ako sa hovorí. Minimum je 300€ za mesiac, aj keď sa dá ísť aj za menej, ale to už je lepšie vo vlastnej réžii.