Máte peknú web stránku a nikto tam nechodí, respektíve nie tak ako by ste očakávali. Horšie je keď máte e-shop, ponúkate zaujímavé výrobky a obchody sa dejú sporadicky. Prečo? Keď chcete niečo na Googli schovať, dajte to na druhú stranu vyhľadávania. Je to aj Váš prípad? Pomôže SEO…

Čo je SEO?

SEO (search engine otimization) skratka znamená optimalizáciu pre vyhľadávače, v praxi to znamená techniky ktoré zvýšia kvantitu a kvalitu návštevnosti potenciálnych zákazníkov na vašej web stránke bez platenej reklamy, to znamená organicky, prirodzene, teda máte zaujímavý obsah!

Čoho sa týka SEO – optimalizácia pre vyhľadávače?

Pre pochopenie skutočného významu optimalizácie našej stránky si môžeme SEO rozdeliť na tri časti:

Kvalita návštevnosti

Predávate sezónnu obuv, máte obrovskú návštevnosť, ale ľudia na vašich stránkach nehľadajú obuv, ale sezónnu ponuku šiat. Predaj sa rovná nule. Musíte vyhľadávačom jasne povedať, že sa jedná o obuv a nie módne doplnky!

Kvantita návštevnosti

Nie je cieľ, aby ma navštevovala celá planéta, ale aby ma navštevovali správni ľudia.

Organické výsledky

Kvalitný a zaujímavý obsah vedie k organickej návštevnosti za ktorú nemusíte platiť, ľudia si o vašich stránkach povedia sami.

10 najdôležitejších faktorov pre umiestnenie vo vyhľadávači Google

Vysoko kvalitný obsah

Pozor, ale fakt veľký pozor dajte na použitie slov – najlepší, najúčinnejší, najmodernejší… a podobné superlatívy, to naozaj nie je vysokokvalitný obsah. Nadôvažok môžete byť za to penalizovaný. Aj keby ste boli vo svojom obore najlepší, skôr či neskôr sa nájde niekto, kto bude lepší. Vysoko kvalitný obsah je ten, ktorý rieši problém zákazníka.

Spätné odkazy

Spätné odkazy na vašu stránku by mali byť z všeobecne akceptovaných a populárnych stránok, alebo od lídrov- autorít v určitej oblasti. To dá vyhľadávačom signál, že váš obsah je dôveryhodný. A môžu vás posunúť vyššie.

Zámer vyhľadávania

Vaše kľúčové slová musia korešpondovať s obsahom vášho webu.

Vaše kľúčové slovo bude banán, pretože predávate banány.

Schválne ho zadajte do Googlu. Zobrazia sa vám účinky na zdravie a možná nejaké recepty. Keď si však zadáte kúpiť banán alebo eshop banán, zobrazia sa vám predajne. A tomuto sa hovorí zámer vyhľadávania, preto je je lepšie, keď vaším kľúčovým slovom je slovné spojenie.

Rýchlosť načítavania stránky

Za koľko sekúnd vám dôjde trpezlivosť pri načítavaní cudzej stránky? Drvivá väčšina ľudí odchádza po 2-4 sekundách. Keďže úlohou vyhľadávača je aj spríjemňovať prehliadanie stránok a k tomu aj patrí svižnosť načítavania textu, obrázkov a videí.

Responzívny web

Nech sa na web pozeráte z akéhokoľvek zariadenia, všetky prvky sa musia zobraziť správne. Keď vaše stránky nebudú fungovať správne na mobile, tak nemáte šancu sa posunúť vyššie vo vyhľadávaní.

Ako sa stať autoritou

Top 10 výsledkov vyhľadávania sa nazývajú aj autoritami. Toto sa dá dosiahnuť vytrvalou trojročnou prácou na obsahu, nastaveniach na stránke a úspešnosťou vašej služby alebo predaja výrobku. Zabudnite na skratky, majte stratégiu a buďte trpezlivý!

Kľúčové slová

Kľúčové slová sú vašou stratégiou, zámerom, minulosťou, prítomnosťou aj budúcnosťou. Definujú vás ako firmu. Sú vašou reklamou, komunikáciou smerom von aj vo vnútri. Používajte ich pravidelne vo všetkých prvkoch na stránke.

Štruktúra webu

Prehľadná štruktúra webu je základ. Vytvorte si ju a uľahčíte prácu robotom, ktorí pomáhajú určovať vašu pozíciu vo vyhľadávaní.

Bezpečnosť na prvom mieste

SSL certifikát musí byť súčasťou DNA vašej stránky. Ste povinný chrániť vašich zákazníkov-fanúšikov. Osobne si myslím, že by to mal byť základný postoj každého podnikateľa ku svojmu zákazníkovi, ktorého kúpou produktov alebo služieb v konečnom dôsledku podporujú v jeho úsilí.

Užívateľská skúsenosť

Znie to futuristicky, ale Google meria aj ako sa na vašich stránkach ľudia cítia. Ako sa dajú zmerať emócie online? Google to zobral po svojom a stanovil tri základné parametre:

  • CTR – kliknutia na váš odkaz webu vo vyhľadávači
  • Bounce rate – ak ho máte vysoký je zle, pretože návštevníci síce klikli na váš odkaz, ale hneď sa vrátili pomocou tlačítka späť. Je to ochrana pred podvodným presmerovaním na stránky o ktoré ste nemali záujem.
  • Dwell time – meranie dĺžky stráveného času na vašom webe

Pevne verím, že som Vás presvedčil, vo vlastnom záujme, riešiť optimalizáciu webu pre vyhľadávače.