Stratégia značky

jún 6, 2023 | Stratégia budovania značky

Ak si niekto myslí, že na budovanie a stratégiu značky bude stačiť pár odrážok na zdrape papiera, tak sa mýli. Dnes každá spoločnosť alebo jednotlivec musí pochopiť, že úspešné značky nevolia svoje kroky intuitívne, ale sledujú podrobný plán, teda marketingovú stratégiu a dodržujú ju do posledného detailu.

Prečo stratégia značky?

Pretože čím podrobnejšie máte rozpracovanú stratégiu, tým jednoduchšie si viete logicky odôvodniť svoje kroky a ich zmysel.

Tri základné otázky pri budovaní značky:

  • Aký je cieľ vašej značky?
  • Kto sú vaši zákazníci?
  • Čo považuje vaša značka za dlhodobý úspech?

Poznanie odpovedí na tieto tri základné otázky by vám mali jasne definovať ciele podnikania, prístup k zákazníkom a ako budete svoje úspechy merať.

Výhovorky vám nepomôžu, myšlienkové líderstvo áno

Stále počúvam výhovorky typu „ boli v správny čas na správnom mieste“, „keby som bol začínal v 90.rokoch, tak nasadnem na rozbiehajúci vlak.“ Je možné, že podnikateľom z 90-tych rokov to mohlo poskytnúť určitú výhodu, no doba pokročila o 30 rokov a ak v ich firme neprebehne transformácia na digitálny marketing, tak skončia v prepadlisku dejín. V prvom rade o vašom úspechu rozhoduje kreatívne posolstvo, to znamená myšlienkové líderstvo a obsah na vašom webe, či na sociálnych sieťach.

    Skvelý nápad, myšlienka! Takto sa rodí úpešný biznis:

    Skvelý nápad je 80% úspechu

    Čo je dobrá značka?

    Dobrá značka vyvoláva emócie.

    Dobrá značka má príbeh, posolstvo.

    Dobrá značka je osobnosť.

    Určite sa zhodneme, že emócie nevieme zmerať. Príbeh musí mať úvod, jadro a záver. Osobnosť je to, čo vidia ľudia na povrchu, ale do vnútra už nevidia. Ako pomenovať tieto nemerateľné premenné jedným slovom? Čo definuje značku?

    Je to skúsenosť so značkou.

    Skúsenosť je o príbehu a na konci čakáme zmenu, zvrat. Napätie môže byť problém vášho zákazníka. Na konci príbehu čakáme šťastný koniec a tým môže byť vaša služba alebo výrobok, ktorým vyriešite problém zákazníka. Stratégia značky je o príbehu a šťastnom konci.

      4 základné piliere online stratégie pre B2B firmy

      Toto je základným pilierom prezentácie firmy. Týka sa to nielen e-shopov, ktorých zaujímavá prezentácia znamená nákup, ale aj firiem v priemysle, či vo výrobe, kde práve webová stránka, či tej firme zavolám alebo nie. Veď keď nemajú modernú, upravenú stránku, ako budú kvalitne odvádzať prácu alebo službu? Ako aspoň v náznakoch zistím, že táto firma naplní moje očakávania?

      Myslím, že veľa firiem začne myslieť na zmenu, keď zistia, že zrazu nemajú toľko práce-objednávok ako predtým a že niečo by bolo dobré urobiť. Hľadá sa rýchle riešenie zmeny, namiesto premysleného postupu.

      Aké otázky byste si mali klásť:

      • Do akej miery napĺňa moja aktuálna webová stránka potreby mojich potenciálnych zákazníkov?
      • Je možné aktualizovať webovú stránku bez nejakej zásadnej zmeny?
      • Čo mi má priniesť zmena navyše?

      Niekto si povie, že veď mám kvalitnú a modernú stránku, ale či už má obsah, ktorý stojí za to, sa už nikto nezamýšľa. Toto rieši SEO – optimalizácia pre webové prehliadače.

        Optimalizácia pre webové prehliadače, alebo skrátene SEO (z ang. Search Engine Optimization) nie je žiadna veda, teda určite nie základné SEO. Dalo by sa dokonca povedať, že je to niečo o čom všetci vedia, ale nikto nerobí. Častokrát stačí vyplniť nejakú tabuľku a je hotovo. Nuž, ale aj na to sa častokrát zabúda.

        Skutočné SEO je stratégia, ktorá je založená na analýze kľúčových slov a následnom sledovaní štatistík, podľa ktorých kontinuálne vylepšujete obsah webových stránok. Kvalitný obsah webových stránok znamená, že sa nich nachádza odpoveď na otázku zákazníka, či už podobe textu, audia, videa alebo výrobku, či služby.

          Platiť za niečo? Kŕmiť Google? Nikdy!

          Pripomína vám to niečo? Ak máte pocit, že investovanie do vlastnej značky je mrhanie peniazmi, tak si radšej za tie peniaze kúpte dovolenku a budete mať lepší pocit.

          Koľko peňazí mám do toho dať?

          Koľko môžete a niečo navyše. Otázka nestojí na tom kde ste teraz, ale kde by ste chceli byť za rok.

          Aké máte možnosti?

          Google Ads, Sklik, Microsoft Ads, cenové porovnávače, sociálne siete (aj keď tam je to skôr o zobrazovaní sa)

            Linkedin

            Ak chcete byť autoritou vo svojom obore je vhodné riešiť Linkedin.

            Cieľom je mať:

            • Dokonalý osobný profil
            • Kvalitnú sieť kontaktov
            • Aktívne sa zapájať
            • Ambasadoring pokiaľ reprezentujete firmu

            Častokrát je podceňovaný osobný profil, ktorý je plne nastaviteľný.

            Nastaviť viete:

            • Základné informácie
            • Motto je dôležité
            • Fotku
            • Profilový obrázok
            • Jazyk, aj jazykové verzie
            • Vybrané
            • Informácie o sebe
            • Pracovné skúsenosti, dajú sa pridať aj fotky a videá
            • Vzdelanie, certifikáty a odporúčania
            • Schopnosti a záujmy

            Môj osobný profil na Linkedin si môžete pozrieť na Jozef Milčík.

              Jozef Milčík

              Jozef Milčík

              PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát

              Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.

              Jozef Milčík

              Jozef Milčík

              SEO konzultant | Google Ads | PPC reklamy

              Vitajte v digitálnom vesmíre, kde stratégia marketingu a analýza dát sú mojou vášňou. Som SEO konzultant, PPC špecialista, ktorý sa nebojí výziev a inovácií. Srdce môjho digitálneho sveta bije pre tvorbu príbehov za pomoci dát a vytváranie stratégií, ktoré nie sú len o viditeľnosti, ale o konverziách a úspechu.

              Moja práca nie je len o číslach; s dátami pracujem ako s nástrojom na vytváranie pútavých príbehov. Stratégie marketingu sú pre mňa šachovou partiou, kde každý ťah je dôležitý. S kreativitou a analytickým myslením vytváram cesty k cieľom, sledujúc, ako sa každý klik a konverzia stávajú príbehom úspechu.

              Online marketing nie je len profesiou, ale vášňou, ktorú žijem. Moja práca nie je len o výsledkoch, ale o vzrušujúcej ceste objavovania, inovácií a rastu pre mojich klientov. V mojom svete nie je miesto pre priemernosť, len pre excelentnosť v digitálnom marketingu.

              Cookies a analýza dát e-commerce

              Cookies a analýza dát e-commerce   Súbory cookies tretích strán (third-party cookies) sú súbory cookie, ktoré vytvára webová stránka, ktorú neprezeráte priamo. Tieto súbory cookie sú obvykle vytvárané reklamnými spoločnosťami alebo analytickými službami, ktoré...

              Ako zviditeľniť stránku na Google?

              Ako zviditeľniť stránku na Google, teda ako zlepšiť jej pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, môžete použiť niekoľko osvedčených postupov v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO - Search Engine Optimization). Tu sú niektoré kľúčové kroky... Takto sa začínajú všetky...

              Dall-E : Štúdia Vianoce

              Naučiť sa pracovať s DALL-E môže byť ako otvoriť dvere do sveta plného nekonečnej kreativity. Predstavte si, že máte schopnosť okamžite vizualizovať akýkoľvek nápad, ktorý vám príde na myseľ, bez potreby rozsiahlych grafických zručností. Môžete experimentovať s...

              Lokálne SEO

              V oblasti digitálneho marketingu sa lokálne SEO ukazuje ako kľúčový nástroj pre firmy, ktoré si prajú zvýšiť svoju online viditeľnosť a dosiahnuť cielené obchodné výsledky. S mojou špecializáciou v lokálnom SEO, poskytujem prispôsobené a inovatívne stratégie, ktoré sú...

              SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov

              SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov nie je vo svete digitálneho marketingu žiadnou novinkou. Práve naopak. V dnešnej digitalizovanej ére je online prítomnosť pre advokátske kancelárie kritická. Mnohé advokátske kancelárie majú skvelých právnikov,...

              SEO eshop: 20 rýchlych tipov, ktoré zvládne aj začiatočník

              SEO pre eshop čo to je? Pre tých, ktorí začínajú s online predajom, môže byť svet SEO zdanlivo zložitý. Preto som spísal základné a hlavne jednoduché body, ktoré vám pomôžu pochopiť a urobiť prvé kroky pre úspešnú SEO stratégiu v oblasti e-commerce. Nech vám mojich 20...

              Vianočný Coca-Cola kamión 2023 a jeho cesta

              S blížiacim sa obdobím sviatkov sa vianočný kamión Coca-Cola objavuje ako maják sviatočnej vianočnej nálady a veselosti. Vianočný kamión s bohatou históriou siahajúcou už do minulého storočia sa stal synonymom ducha dávania, šírenia dobrej nálady a vytvárania trvalých...

              SEO Trends 2024 držte krok s inováciami

              SEO trends 2024 sledujem s očakávaním a verím, že oblasť SEO optimalizácia pre webové vyhľadávače bude pre online podnikanie stále kľúčovejšia. S každým rokom sa vyvíjajú algoritmy vyhľadávačov a správania sa užívateľov, a preto je nevyhnutné držať krok s najnovšími...

              Migrácia webových stránok z hľadiska SEO

              Migrácia webových stránok na nový CMS (systém manažmentu obsahu) je nevyhnutnou súčasťou života firemnej webovej stránky alebo e-shopu. Raz sa každý úspešný, rastúci e-shop dostane do situácie, kedy je potrebné zvážiť či zabezpečenie, dizajn, organizácia webových...

              PPC Trends 2024 v digitálnom marketingu

              V rýchlo sa rozvíjajúcom prostredí digitálneho marketingu je pre úspešné PPC kampane nevyhnutné optimalizácia podľa aktuálnych PPC trendov. V roku 2024 je nastavených niekoľko trendov, ktoré majú zmeniť spôsob, akým firmy pristupujú k inzercii „Pay per click“ s...