Stratégia značky

jún 6, 2023 | Stratégia budovania značky

Ak si niekto myslí, že na budovanie a stratégiu značky bude stačiť pár odrážok na zdrape papiera, tak sa mýli. Dnes každá spoločnosť alebo jednotlivec musí pochopiť, že úspešné značky nevolia svoje kroky intuitívne, ale sledujú podrobný plán, teda marketingovú stratégiu a dodržujú ju do posledného detailu.

Prečo stratégia značky?

Pretože čím podrobnejšie máte rozpracovanú stratégiu, tým jednoduchšie si viete logicky odôvodniť svoje kroky a ich zmysel.

Tri základné otázky pri budovaní značky:

  • Aký je cieľ vašej značky?
  • Kto sú vaši zákazníci?
  • Čo považuje vaša značka za dlhodobý úspech?

Poznanie odpovedí na tieto tri základné otázky by vám mali jasne definovať ciele podnikania, prístup k zákazníkom a ako budete svoje úspechy merať.

Výhovorky vám nepomôžu, myšlienkové líderstvo áno

Stále počúvam výhovorky typu „ boli v správny čas na správnom mieste“, „keby som bol začínal v 90.rokoch, tak nasadnem na rozbiehajúci vlak.“ Je možné, že podnikateľom z 90-tych rokov to mohlo poskytnúť určitú výhodu, no doba pokročila o 30 rokov a ak v ich firme neprebehne transformácia na digitálny marketing, tak skončia v prepadlisku dejín. V prvom rade o vašom úspechu rozhoduje kreatívne posolstvo, to znamená myšlienkové líderstvo a obsah na vašom webe, či na sociálnych sieťach.

    Skvelý nápad, myšlienka! Takto sa rodí úpešný biznis:

    Skvelý nápad je 80% úspechu

    Čo je dobrá značka?

    Dobrá značka vyvoláva emócie.

    Dobrá značka má príbeh, posolstvo.

    Dobrá značka je osobnosť.

    Určite sa zhodneme, že emócie nevieme zmerať. Príbeh musí mať úvod, jadro a záver. Osobnosť je to, čo vidia ľudia na povrchu, ale do vnútra už nevidia. Ako pomenovať tieto nemerateľné premenné jedným slovom? Čo definuje značku?

    Je to skúsenosť so značkou.

    Skúsenosť je o príbehu a na konci čakáme zmenu, zvrat. Napätie môže byť problém vášho zákazníka. Na konci príbehu čakáme šťastný koniec a tým môže byť vaša služba alebo výrobok, ktorým vyriešite problém zákazníka. Stratégia značky je o príbehu a šťastnom konci.

      4 základné piliere online stratégie pre B2B firmy

      Toto je základným pilierom prezentácie firmy. Týka sa to nielen e-shopov, ktorých zaujímavá prezentácia znamená nákup, ale aj firiem v priemysle, či vo výrobe, kde práve webová stránka, či tej firme zavolám alebo nie. Veď keď nemajú modernú, upravenú stránku, ako budú kvalitne odvádzať prácu alebo službu? Ako aspoň v náznakoch zistím, že táto firma naplní moje očakávania?

      Myslím, že veľa firiem začne myslieť na zmenu, keď zistia, že zrazu nemajú toľko práce-objednávok ako predtým a že niečo by bolo dobré urobiť. Hľadá sa rýchle riešenie zmeny, namiesto premysleného postupu.

      Aké otázky byste si mali klásť:

      • Do akej miery napĺňa moja aktuálna webová stránka potreby mojich potenciálnych zákazníkov?
      • Je možné aktualizovať webovú stránku bez nejakej zásadnej zmeny?
      • Čo mi má priniesť zmena navyše?

      Niekto si povie, že veď mám kvalitnú a modernú stránku, ale či už má obsah, ktorý stojí za to, sa už nikto nezamýšľa. Toto rieši SEO – optimalizácia pre webové prehliadače.

        Optimalizácia pre webové prehliadače, alebo skrátene SEO (z ang. Search Engine Optimization) nie je žiadna veda, teda určite nie základné SEO. Dalo by sa dokonca povedať, že je to niečo o čom všetci vedia, ale nikto nerobí. Častokrát stačí vyplniť nejakú tabuľku a je hotovo. Nuž, ale aj na to sa častokrát zabúda.

        Skutočné SEO je stratégia, ktorá je založená na analýze kľúčových slov a následnom sledovaní štatistík, podľa ktorých kontinuálne vylepšujete obsah webových stránok. Kvalitný obsah webových stránok znamená, že sa nich nachádza odpoveď na otázku zákazníka, či už podobe textu, audia, videa alebo výrobku, či služby.

          Platiť za niečo? Kŕmiť Google? Nikdy!

          Pripomína vám to niečo? Ak máte pocit, že investovanie do vlastnej značky je mrhanie peniazmi, tak si radšej za tie peniaze kúpte dovolenku a budete mať lepší pocit.

          Koľko peňazí mám do toho dať?

          Koľko môžete a niečo navyše. Otázka nestojí na tom kde ste teraz, ale kde by ste chceli byť za rok.

          Aké máte možnosti?

          Google Ads, Sklik, Microsoft Ads, cenové porovnávače, sociálne siete (aj keď tam je to skôr o zobrazovaní sa)

            Linkedin

            Ak chcete byť autoritou vo svojom obore je vhodné riešiť Linkedin.

            Cieľom je mať:

            • Dokonalý osobný profil
            • Kvalitnú sieť kontaktov
            • Aktívne sa zapájať
            • Ambasadoring pokiaľ reprezentujete firmu

            Častokrát je podceňovaný osobný profil, ktorý je plne nastaviteľný.

            Nastaviť viete:

            • Základné informácie
            • Motto je dôležité
            • Fotku
            • Profilový obrázok
            • Jazyk, aj jazykové verzie
            • Vybrané
            • Informácie o sebe
            • Pracovné skúsenosti, dajú sa pridať aj fotky a videá
            • Vzdelanie, certifikáty a odporúčania
            • Schopnosti a záujmy

            Môj osobný profil na Linkedin si môžete pozrieť na Jozef Milčík.

              Jozef Milčík

              Jozef Milčík

              PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát

              Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.

              Share This