12 dôvodov prečo PPC reklama Google Ads
PPC reklama je pevnou súčasťou každej marketingovej stratégie úspešného biznisu. A to bez pochýb! Iste, nájde sa veľa pozitívnych aj negatívnych argumentov, ale z môjho pohľadu je to skôr vecou stratégie než PPC reklamami. Predstavím Vám tie najdôležitejšie body, ktoré iný typ reklám nedokáže úplne nahradiť.
Čo znamená PPC reklama v Google Ads
PPC (pay per click, plať za klik) reklama je zameraná na zobrazovanie vašej reklamy, ale platíte za ňu až vtedy, keď na ňu niekto klikne. Google Ads reklama sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania ako text, alebo ako fotka vášho produktu, v mapách, Youtube, Gmail (e-mail od Google), na najčítanejších weboch na Slovensku (nielen na tých) a samozrejme v aplikáciách.
Pre nové značky, alebo málo online viditeľné značky Google Ads znamená:
- Rýchly štart na prvú stranu vyhľadávania
- Výsledky sú ľahko merateľné
- Tento druh reklám vie veľmi dobre doplniť ostatné kanály
- Prináša výsledky, ktoré vám ukážu ako na tom naozaj ste v porovnaní s konkurenciou
Vo všeobecnosti je PPC reklama vhodná pre všetky typy biznisu.
Už som neraz štatisticky dokázal, že keď neinvestujete do PPC reklamy je pravdepodobné, že prichádzate o návštevnosť, potenciálnych zákazníkov a o nákupy. Mám overené, že keď investujete do reklamy, tak viete súťažiť s konkurenciou. Ak však PPC reklamy vypnete, môžete si byť istý, že žiadny iný kanál vám do roka neprinesie naspäť rovnaké výsledky, aké ste mali s PPC reklamou.
PPC reklama dosahuje obchodné ciele
Nech si už stanovíte akýkoľvek cieľ PPC reklamou ho viete dosiahnuť. (pozn. veľakrát skôr zaostáva správne stanovenie cieľa) Nezáleží, či sú nákupy v e-shope, viditeľnosť značky, alebo stiahnutie aplikácií – všetko je možné dosiahnuť.
Obsahový marketing skvele dopĺňa SEO (optimalizáciu pre webové prehliadače) a ľahko zviditeľní obsah, ktorý ste vytvorili. Ďalej vie zachytiť potenciálnych zákazníkov v akejkoľvek fáze nákupného procesu.
Myšlienkové líderstvo, inovácie, autoritatívne témy to je dnes cieľom značiek a práve PPC reklama sa podieľa na oslovení správnych publík.
PPC reklama je merateľná
Najväčším benefitom PPC reklamy v Google Ads je, že sa dá presne merať a kontrolovať. Google Ads účet napojený na Google analytics vám prináša komplexnú štatistiku, meranie výkonnosti reklám, sledovanie správania návštevníkov stránky, či štatistiku obľúbenosti článkov, alebo produktov.
Žiadny billboard, alebo článok v časopise vám nepovie, či vaše podklady sú správne zvolené, či ich farba zodpovedá očakávaniu zákazníkov, či texty sú ideálne napísané. PPC reklama áno. Overí to v praxi.
Ďalej môžete merať rôzne rozšírenia reklám a tak si v praxi overiť správne nastavenie interakcií ako telefonické hovory, vyplnenie formulára, rozšírenia o ceny a iné.
Poviete si, že výsledky vám ukazuje aj Facebook alebo sú nástroje na meranie SEO, ale dokážete aj testovať a porovnávať minimálne zmeny v reklamách v krátkom časovom úseku? Google Ads umožnuje porovnávať drobné zmeny v textoch, podkladoch alebo aj zmenu dopadovej stránky.
Prvá stránka vyhľadávania
Prvá stránka vyhľadávania je skoro bez námahy aj keď ste pozadu za konkurenciou 10 rokov. Áno bude vás to niečo stáť! To je zásadný rozdiel oproti SEO, že raketový štart zvládnete aj s priemernými webovými stránkami. To ale neznamená, že sa nemáte zaoberať SEO, to znamená že máte plný sklad a potrebujete predávať teraz. Ak ste firma B2B, tak sa o vás aspoň niekto dozvie, ináč ste v online svete neviditeľný.
PPC reklama sa využíva na to, aby ste boli konkurencie schopný, šírili informácie, akcie, zľavy keď sú aktuálne a nie za pár mesiacov.
Absolútna kontrola PPC reklám
Máte kontrolu nad rozpočtom, ktorú chcete investovať. Myslíte si, že PPC reklama je drahá? PPC reklama je relatívne drahá (niekomu to za to stojí) vtedy, keď máte ambíciu sa stať jednotkou na trhu, ale ak sa stanete jednotkou na trhu je to drahé? V inom prípade si nastavte prijateľný rozpočet a za ten vám Google Ads prinesie, čo zaň dokáže reálne priniesť. Asi to nebude veľa. Preto musíte kontrolovať nielen rozpočet, ale aj publiká, oblasti, čas zobrazovania reklám, kontrolovať negatívne slová, aby sa reklama zobrazovala len tým ľuďom, od ktorých očakávate konverzie. Absolútna kontrola vám dáva moc, no zároveň prináša zodpovednosť za výsledky na vás.
PPC reklama ako podpora na budovanie organickej návštevnosti
Pre mňa PPC a SEO sa vzájomne veľmi dobre doplňujú a kde sa neuplatní PPC, tam to vyrieši SEO a naopak. Príkladom môže byť investícia do obsahu webovej stránky, na ktorý upozorní vhodne nastavená PPC reklama širokému publiku. PPC reklama buduje nepriamo organickú návštevnosť a aj po jej vypnutí, má dočasne určitý podiel na organickej návštevnosti alebo konverziách.
Remarketing
Osloviť správneho zákazníka je snom každého podnikateľa. Na to slúži remarketing v Google Ads. Môžete osloviť zákazníkov, ktorý prerušili nákup v nejakej fáze nákupného procesu, osloviť odberateľov noviniek, alebo byť veľmi konkrétny, ak nahráte emailové adresy vašich zákazníkov.
Najčastejšie využívaným spôsobom je spätné oslovenie zákazníka pri použití dát z Facebook pixelu.
Najväčším bohatstvom sú dáta
Myslíte si, že ste vyhodili peniaze do vzduchu, keď ste nedosiahli konverzie prostredníctvom PPC? Totálne sa mýlite. Hodnota dát získaných prostredníctvom Google Ads reklám vám povie pravdu o vašom biznise. Nie každý ju chce aj počuť. Do troch mesiacov sa dozviete (aj keď ste realitu špecialistovi „trošičku“ prikrášlili), že máte zle nastavený nákupný proces, úvodná stránka stojí za nič, alebo že o vaše produkty nie je záujem aj keď máte nastavené zľavy, no jednoducho plno „pozitívnych“ správ. Stačí vedieť čítať čísla a to môže nakoniec rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu.
Jozef Milčík
PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát
Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.