12 dôvodov prečo PPC reklama Google Ads

nov 21, 2022 | PPC reklama

PPC reklama je pevnou súčasťou každej marketingovej stratégie úspešného biznisu. A to bez pochýb! Iste, nájde sa veľa pozitívnych aj negatívnych argumentov, ale z môjho pohľadu je to skôr vecou stratégie než PPC reklamami. Predstavím Vám tie najdôležitejšie body, ktoré iný typ reklám nedokáže úplne nahradiť.

Čo znamená PPC reklama v Google Ads

PPC (pay per click, plať za klik) reklama je zameraná na zobrazovanie vašej reklamy, ale platíte za ňu až vtedy, keď na ňu niekto klikne. Google Ads reklama sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania ako text, alebo ako fotka vášho produktu, v mapách, Youtube, Gmail (e-mail od Google), na najčítanejších weboch na Slovensku (nielen na tých) a samozrejme v aplikáciách.

Pre nové značky, alebo málo online viditeľné značky Google Ads znamená:

  • Rýchly štart na prvú stranu vyhľadávania
  • Výsledky sú ľahko merateľné
  • Tento druh reklám vie veľmi dobre doplniť ostatné kanály
  • Prináša výsledky, ktoré vám ukážu ako na tom naozaj ste v porovnaní s konkurenciou

Vo všeobecnosti je PPC reklama vhodná pre všetky typy biznisu.

Už som neraz štatisticky dokázal, že keď neinvestujete do PPC reklamy je pravdepodobné, že prichádzate o návštevnosť, potenciálnych zákazníkov a o nákupy. Mám overené, že keď investujete do reklamy, tak viete súťažiť s konkurenciou. Ak však PPC reklamy vypnete, môžete si byť istý, že žiadny iný kanál vám do roka neprinesie naspäť rovnaké výsledky, aké ste mali s PPC reklamou.

PPC reklama dosahuje obchodné ciele

Nech si už stanovíte akýkoľvek cieľ PPC reklamou ho viete dosiahnuť. (pozn. veľakrát skôr zaostáva správne stanovenie cieľa) Nezáleží, či sú nákupy v e-shope, viditeľnosť značky, alebo stiahnutie aplikácií – všetko je možné dosiahnuť.

Obsahový marketing skvele dopĺňa SEO (optimalizáciu pre webové prehliadače) a ľahko zviditeľní obsah, ktorý ste vytvorili. Ďalej vie zachytiť potenciálnych zákazníkov v akejkoľvek fáze nákupného procesu.

Myšlienkové líderstvo, inovácie, autoritatívne témy to je dnes cieľom značiek a práve PPC reklama sa podieľa na oslovení správnych publík.

PPC reklama je merateľná

Najväčším benefitom PPC reklamy v Google Ads je, že sa dá presne merať a kontrolovať. Google Ads účet napojený na Google analytics vám prináša komplexnú štatistiku, meranie výkonnosti reklám, sledovanie správania návštevníkov stránky, či štatistiku obľúbenosti článkov, alebo produktov.

Žiadny billboard, alebo článok v časopise vám nepovie, či vaše podklady sú správne zvolené, či ich farba zodpovedá očakávaniu zákazníkov, či texty sú ideálne napísané. PPC reklama áno. Overí to v praxi.

Ďalej môžete merať rôzne rozšírenia reklám a tak si v praxi overiť správne nastavenie interakcií ako telefonické hovory, vyplnenie formulára, rozšírenia o ceny a iné.

Poviete si, že výsledky vám ukazuje aj Facebook alebo sú nástroje na meranie SEO, ale dokážete aj testovať a porovnávať minimálne zmeny v reklamách v krátkom časovom úseku? Google Ads umožnuje porovnávať drobné zmeny v textoch, podkladoch alebo aj zmenu dopadovej stránky.

Prvá stránka vyhľadávania

Prvá stránka vyhľadávania je skoro bez námahy aj keď ste pozadu za konkurenciou 10 rokov. Áno bude vás to niečo stáť! To je zásadný rozdiel oproti SEO, že raketový štart zvládnete aj s priemernými webovými stránkami. To ale neznamená, že sa nemáte zaoberať SEO, to znamená že máte plný sklad a potrebujete predávať teraz. Ak ste firma B2B, tak sa o vás aspoň niekto dozvie, ináč ste v online svete neviditeľný.

PPC reklama sa využíva na to, aby ste boli konkurencie schopný, šírili informácie, akcie, zľavy keď sú aktuálne a nie za pár mesiacov.

Čo je SEO a prečo ho riešiť?

Absolútna kontrola PPC reklám

Máte kontrolu nad rozpočtom, ktorú chcete investovať. Myslíte si, že PPC reklama je drahá? PPC reklama je relatívne drahá (niekomu to za to stojí) vtedy, keď máte ambíciu sa stať jednotkou na trhu, ale ak sa stanete jednotkou na trhu je to drahé? V inom prípade si nastavte prijateľný rozpočet a za ten vám Google Ads prinesie, čo zaň dokáže reálne priniesť. Asi to nebude veľa. Preto musíte kontrolovať nielen rozpočet, ale aj publiká, oblasti, čas zobrazovania reklám, kontrolovať negatívne slová, aby sa reklama zobrazovala len tým ľuďom, od ktorých očakávate konverzie.  Absolútna kontrola vám dáva moc, no zároveň prináša zodpovednosť za výsledky na vás.

PPC reklama ako podpora na budovanie organickej návštevnosti

Pre mňa PPC a SEO sa vzájomne veľmi dobre doplňujú a kde sa neuplatní PPC, tam to vyrieši SEO a naopak. Príkladom môže byť investícia do obsahu webovej stránky, na ktorý upozorní vhodne nastavená PPC reklama širokému publiku. PPC reklama buduje nepriamo organickú návštevnosť a aj po jej vypnutí, má dočasne určitý podiel na organickej návštevnosti alebo konverziách. 

Remarketing

Osloviť správneho zákazníka je snom každého podnikateľa. Na to slúži remarketing v Google Ads. Môžete osloviť zákazníkov, ktorý prerušili nákup v nejakej fáze nákupného procesu, osloviť odberateľov noviniek, alebo byť veľmi konkrétny, ak nahráte emailové adresy vašich zákazníkov.

Najčastejšie využívaným spôsobom je spätné oslovenie zákazníka pri použití dát z Facebook pixelu.

Najväčším bohatstvom sú dáta  

Myslíte si, že ste vyhodili peniaze do vzduchu, keď ste nedosiahli konverzie prostredníctvom PPC? Totálne sa mýlite. Hodnota dát získaných prostredníctvom Google Ads reklám vám povie pravdu o vašom biznise. Nie každý ju chce aj počuť. Do troch mesiacov sa dozviete (aj keď ste realitu špecialistovi „trošičku“ prikrášlili), že máte zle nastavený nákupný proces, úvodná stránka stojí za nič, alebo že o vaše produkty nie je záujem aj keď máte nastavené zľavy, no jednoducho plno „pozitívnych“ správ. Stačí vedieť čítať čísla a to môže nakoniec rozhodnúť o vašom úspechu alebo neúspechu.

Jozef Milčík

Jozef Milčík

PPC špecialista | SEO konzultant | Analýza dát

Venujem PPC reklamám, SEO, stratégiám obchodu, rozvoju osobnosti, občas vytvorím nejakú webovú stránku, ale musím povedať, že najviac ma zaujímajú dáta. Baví ma pozorovať správanie ľudí v online priestore. Najradšej píšem články, ktoré sú motivačné a aplikovateľné v reálnom živote.

Jozef Milčík

Jozef Milčík

SEO konzultant | Google Ads | PPC reklamy

Vitajte v digitálnom vesmíre, kde stratégia marketingu a analýza dát sú mojou vášňou. Som SEO konzultant, PPC špecialista, ktorý sa nebojí výziev a inovácií. Srdce môjho digitálneho sveta bije pre tvorbu príbehov za pomoci dát a vytváranie stratégií, ktoré nie sú len o viditeľnosti, ale o konverziách a úspechu.

Moja práca nie je len o číslach; s dátami pracujem ako s nástrojom na vytváranie pútavých príbehov. Stratégie marketingu sú pre mňa šachovou partiou, kde každý ťah je dôležitý. S kreativitou a analytickým myslením vytváram cesty k cieľom, sledujúc, ako sa každý klik a konverzia stávajú príbehom úspechu.

Online marketing nie je len profesiou, ale vášňou, ktorú žijem. Moja práca nie je len o výsledkoch, ale o vzrušujúcej ceste objavovania, inovácií a rastu pre mojich klientov. V mojom svete nie je miesto pre priemernosť, len pre excelentnosť v digitálnom marketingu.

Cookies a analýza dát e-commerce

Cookies a analýza dát e-commerce   Súbory cookies tretích strán (third-party cookies) sú súbory cookie, ktoré vytvára webová stránka, ktorú neprezeráte priamo. Tieto súbory cookie sú obvykle vytvárané reklamnými spoločnosťami alebo analytickými službami, ktoré...

Ako zviditeľniť stránku na Google?

Ako zviditeľniť stránku na Google, teda ako zlepšiť jej pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania, môžete použiť niekoľko osvedčených postupov v oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO - Search Engine Optimization). Tu sú niektoré kľúčové kroky... Takto sa začínajú všetky...

Dall-E : Štúdia Vianoce

Naučiť sa pracovať s DALL-E môže byť ako otvoriť dvere do sveta plného nekonečnej kreativity. Predstavte si, že máte schopnosť okamžite vizualizovať akýkoľvek nápad, ktorý vám príde na myseľ, bez potreby rozsiahlych grafických zručností. Môžete experimentovať s...

Lokálne SEO

V oblasti digitálneho marketingu sa lokálne SEO ukazuje ako kľúčový nástroj pre firmy, ktoré si prajú zvýšiť svoju online viditeľnosť a dosiahnuť cielené obchodné výsledky. S mojou špecializáciou v lokálnom SEO, poskytujem prispôsobené a inovatívne stratégie, ktoré sú...

SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov

SEO pre advokátske kancelárie, advokátov a právnikov nie je vo svete digitálneho marketingu žiadnou novinkou. Práve naopak. V dnešnej digitalizovanej ére je online prítomnosť pre advokátske kancelárie kritická. Mnohé advokátske kancelárie majú skvelých právnikov,...

SEO eshop: 20 rýchlych tipov, ktoré zvládne aj začiatočník

SEO pre eshop čo to je? Pre tých, ktorí začínajú s online predajom, môže byť svet SEO zdanlivo zložitý. Preto som spísal základné a hlavne jednoduché body, ktoré vám pomôžu pochopiť a urobiť prvé kroky pre úspešnú SEO stratégiu v oblasti e-commerce. Nech vám mojich 20...

Vianočný Coca-Cola kamión 2023 a jeho cesta

S blížiacim sa obdobím sviatkov sa vianočný kamión Coca-Cola objavuje ako maják sviatočnej vianočnej nálady a veselosti. Vianočný kamión s bohatou históriou siahajúcou už do minulého storočia sa stal synonymom ducha dávania, šírenia dobrej nálady a vytvárania trvalých...

SEO Trends 2024 držte krok s inováciami

SEO trends 2024 sledujem s očakávaním a verím, že oblasť SEO optimalizácia pre webové vyhľadávače bude pre online podnikanie stále kľúčovejšia. S každým rokom sa vyvíjajú algoritmy vyhľadávačov a správania sa užívateľov, a preto je nevyhnutné držať krok s najnovšími...

Migrácia webových stránok z hľadiska SEO

Migrácia webových stránok na nový CMS (systém manažmentu obsahu) je nevyhnutnou súčasťou života firemnej webovej stránky alebo e-shopu. Raz sa každý úspešný, rastúci e-shop dostane do situácie, kedy je potrebné zvážiť či zabezpečenie, dizajn, organizácia webových...

PPC Trends 2024 v digitálnom marketingu

V rýchlo sa rozvíjajúcom prostredí digitálneho marketingu je pre úspešné PPC kampane nevyhnutné optimalizácia podľa aktuálnych PPC trendov. V roku 2024 je nastavených niekoľko trendov, ktoré majú zmeniť spôsob, akým firmy pristupujú k inzercii „Pay per click“ s...